понеділок, 3 квітня 2017 р.

Класна година в 11 класі “Я обираю професію”


Мета:
   Активізувати процес самопізнання, свідомого професійного вибору старшокласників; розвивати навички самоаналізу, планування;  розширювати уявлення про світ професій та їх особливості.Допомогти учням у правильному виборі професійного шляху.

Задачі:
1.   Довести до відома учнів результати діагностики.
2.  Надати практичні рекомендації подальшого освітнього маршруту.
Обладнання:   Таблиці: Орієнтири вибору професії, Фактори, які впливають на вибір професії, Зони оптимального вибору професії; висловлення відомих діячів; чисті аркуші паперу, мішень, діагностичні картки, картки «здоров’я і професії»,комп’ютер, диск з презентацією професій, що користуються  попитом, картки з домашнім завданням.
План заняття:
1.Вступне слово учителя.
2.Вправа «Бажаю Вам…»
3.Вправа «експеримент»
4.Вправа «Плановий відділ»
5.Вправа «Оголошення»
6.Вправа «Формула професійного пошуку»
7.Підсумок.
Учитель:    Тема нашого уроку « Я обираю професію».Метою цього уроку є узагальнення отриманої на попередніх заняттях інформації за даною темою,та означення конкретних кроків правильного вибору професії. Результатом нашої роботи буде складання особистого проекту «Мій вибір».
Як же знайти своє місце в житті? З чого почати?
Перший учень:    я вважаю, що треба почати з ознайомлення зі світом професій, щоб можна було їх порівняти і обрати свою єдину.
Учитель:   А де з ними можна познайомитись?
Другий учень:  Існує спеціальний довідник, де зібрані усі професії, що існують у світі.
Учитель:     Але ж їх так багато! Більше шести тисяч. Дуже довго прийдеться нам порівнювати професії.
А як можна спростити і прискорити свій вибір? Хто може нам у цьому допомогти? Можливо, батьки підкажуть?
Третій учень:   Ні, батьки можуть тільки висловити свою думку, але вибір залишається за нами.
А от допомогти нам, я думаю, зможе  центр зайнятості населення.
Учитель:     Правильно. Ми вже зустрічалися з вами з працівниками центру зайнятості, і вони надали багато потрібної нам інформації. А головне, вони розказали про  те, спеціалісти яких професій зараз потрібні нашому суспільству і де, у яких закладах можна їх отримати.
Подивимось презентацію деяких професій та навчальних закладів, що до них готують.( Презентація різних професій та навчальних закладів з використанням мультимедіа)
Наші мрії багато в чому визначають наше життя, але не можна покладатися тільки на своє «хочу»,воно може підвести.
Наприклад, ви бажаєте стати в майбутньому льотчиком, а у вас погана реакція. Або, ви мрієте бути економістом, але погано знаєте математику.
Що ж ще треба знати, щоб не помилитися у виборі професії?
Четвертий учень:   Треба вивчати свої особистісні якості, враховувати стан свого здоров’я.
Учитель:     Правильно. Раніше ми визначили з вами ваш характер, тип темпераменту. З’ясували ваші інтереси. Результати цієї роботи знаходяться на ваших столах. Ознайомитися з ними ви уже мали час.
Крім того, ви бачите на ваших столах картки здоров’я, які теж дають вам конкретні рекомендації вибору професії з урахуванням стану здоров’я.
Враховуючи ваші інтереси, я попросила вас сісти окремими групами за видами професій: «людина-людина», «людина-техніка», «людина-художній образ» , «людина-знак»,»людина-природа».
Перейдемо до практичної частини заняття.
Вправа 1.      «Побажання» (тренінг)
Учитель:     Запрошую вас вийти на середину класу і утворити коло.
-         Ви йдете у світ. Не забувайте про те, що ви залишаєтесь однокласниками.Давайте утворимо зараз зв’язок, який буде поєднувати вас довги роки. В яку б ситуацію ви не потрапили, пам’ятайте, що завжди можете розраховувати на допомогу. Зафіксуй нитку у себе в руці та передай клубок товаришу зліва з побажанням в майбутньому. Запам’ятайте цей момент на все життя!
Вправа 2.   «Експеримент».
Учитель:     А тепер давайте пограємо в гру «Влучити в ціль».
Вам потрібно паперовою кулькою влучити в десятку.(Учні по черзі кидають кульку в мішень, не покидаючи своїх місць.)
А чи було попередження, що кидати кульку можна лише з одного місця? Не рухаючись? Не підходячи ближче? Чи пропонувалося зробити тільки одну спробу?
Часто ми самі ставимо собі неіснуючи обмеження, після перших невдач  швидко залишаємо спроби досягнути бажаного, а потім звинувачуємо у свїх проблемах оточуючих.
Отже, недостатньо мріяти, варто шукати шляхи для досягнення поставленої мети. Ще давньогрецький філософ Платон сказав: «Пізнай себе і виконуй справу!». Спробуємо потренуватися в цьому.
Вправа 3.   «Плановий відділ»
Учитель:     Зараз кожна з груп спробує скласти план дій свого однолітка,який мріє в майбутньому стати:
Л-Л-   перукарем,
Л-Т-   інженером – техніком,
Л-З-   економістом,
Л-Х.О.-   журналістом.
(Презентація представників кожної групи своїх професій)
Вправа 4
Уявіть собі на хвилину, що ви вже отримали професію. Спробуйте правильно скласти оголошення « Шукаю роботу». Інакше воно називається – резюме.
(Обговорення. Записати правильний варіант резюме)
Вправа 5.   Формула професійного пошуку».
А тепер підведемо підсумок нашого заняття.
Завдання усім групам:
Скласти перелік поступових кроків, які потрібно зробити кожній молодій людині, коли вона шукає свій професійний шлях.
(Презентація наробок. Напрацювати головний висновок)
Учень:   Обираючи професію, треба:
  1. Ознайомитись з інформацією про світ професій, визначити ту , яка Вас цікавить.
  2. Вивчить себе, свої зацікавлення, здібності, нахили.
  3. З’ясувати, чи немає у вас медичних протипоказань щодо обраної професії.
  4. Довідайтесь,у якому з навчальних закладів можна набути обрану професію.
  5. З’ясуйте, чи має обрана професія попит на ринку праці.
Отже, Щоб Ваш вибір професії був правильним, Ваше «хочу» повинно співвідноситись з Вашим «можу», і щоб вони були потрібні на сучасному ринку праці.
Вибір професії – складна задача. Зараз нами напрацьовано алгоритм її розв’язання. А поруч з вами є люди, які готові допомагати, підтримувати, надавати потрібну інформацію.
Бажаю всім успіхів.

Домашнє завдання:
Скласти проект «Мій вибір» за планом:
  1. Мої головні життєві плани.
  2. Яка професійна діяльність може допомогти у досягненні бажаного.
  3. Які здібності потрібні фахівцю цього профілю для успішної діяльності.
  4. Які важливі для обраної професії риси потрібно в собі розвинути.
  5. Де зможу працювати, маючи освіту за обраним фахом.
  6. У яких навчальних закладах можна отримати цю професію.
  7. Які перешкоди можуть стати на обраному шляху.
  8. Які конкретні дії планую зробити, щодо реалізації професійних планів.

Немає коментарів:

Дописати коментар